gry crpg, a nawet nieco więcej
poniedziałek, 27 kwietnia 2009
Konsolowy Wiedźmin skasowany?
Wyczytałem tego newsa na Polygamii, a wiem skądinąd, że chłopaki są nieźle poinformowani w zakresie wydarzeń krajowych. Jeżeli to tylko plotka, która się nie sprawdzi, to nie ma o czym pisać. Jeżeli prawda, to jest to kamyczek do ogródka tych znawców (pozdrowienia dla "najstarszego krajowego serwisu"), którzy twierdzą, że kryzys branży gier się nie ima, a po wtóre nie ma chyba czego żałować. Geralt z Rivii jako Wielki, Pradawny, Przepotężny i Przemagiczny Mag to taka przesada, że w głowie się nie mieści. Żeby tak jeszcze Dante's Inferno padło i przyzwoitość zatriumfuje.
Słowa, słówka i półsłówka

Słowa. W grach cRPG zdają się pełnić znaczącą rolę. Ile słów pada w głośnych cRPG firowanych przez BioWare? David Gaider ujawnił to w ubiegłym tygodniu w Melbourne. Ot ciekawostka.

Baldur’s Gate II (2000) - 1,200,000 słów
Neverwinter Nights (2002) - 200,000 słów
NWN: Shadows of Undrentide (2003) - 200,000 słów
NWN: Hordes of the Underdark (2003) - 200,000 słów
Star Wars: Knights of the Old Republic (2003) - 600,000 słów
Dragon Age: Origins (2009) - 900,000 słów

Fable 2 oferowało 370.000 słów, Planescape: Torment około 800.000 słów, Dragon Age przebije je obie. Warto jednak pamiętać, że o jakość idzie, a nie ilość.

wtorek, 21 kwietnia 2009
CRPGarść wieści

J.E.Sawyer objął stołek lead designera Fallouta: New Vegas. Wcześniej pracował na tym samym stołku nad Van Burenem. Wzruszenie nie pozwala mi napisać więcej. Obsydianowi Chłopcy ruszają do boju! PS. Wpis J.E.Sawyera to ten z 20 kwietnia, godz. 8.24 pm.

Ascaron cienko przędzie. Bardzo cienko, właściwie balansuje na krawędzi bankructwa. Przy okazji okazało się, że Sacred 2 sprzedało się na pecetach w półmilionowym nakładzie, a konsolowa edycja jest już gotowa. Czy doczekamy się dodatku do Sacred 2 tego lata i jakiś czas później Sacred 3, jak zapowiadano w ostatnich dniach? Czas pokaże.

Neverwinter Nights 2 + Maska Zdrajcy za niecałe 60 zł. Aby zagrać w Storm of Zehir i Mysteries of the Westgate trzeba mieć NWN2., więc gdyby ktoś nie miał...

Wersja demo King’s Bounty: Wojowniczej Księżniczki już jest (486 GB). A Cenega, polski wydawca gry, jest obecnie na etapie prezentacji kolejnych obrazków i trailera.

Niespodzianka dla wielbicieli Two Worlds. O ile takowi istnieją, rzecz jasna.

poniedziałek, 20 kwietnia 2009
Viva New Vegas!

Ależ niespodzianka. Obsidian zrobi nowego Fallouta!  Fallout: New Vegas. Brzmi nieciekawie, ale skoro zająć się nim mają panowie z Obsidian, w którym pracuje kilka osób robiących pierwsze Fallouty, to nie ma o czym mówić. To nie będzie kontynuacja Fallouta 3, ale kolejna gra z tym logo, wykorzystująca w dodatku silnik F3. Premiera przewidziana jest na przyszły rok, w wersji trzyplatformowej: PC, X360 i PS3. Jeden z moich ulubionych serwisów powziął obawę:

 "New Vegas ma trafić na półki sklepowe w 2010 roku. Cóż... kilkanaście miesięcy to zdecydowanie za mało na stworzenie porządnego RPG."

Muszę uspokoić jeden z moich ulubionych serwisów. Obsidian znany jest tego, że się nie obija. Drugą część KOTOR-a zrobił mniej więcej w tym samym czasie. A to było zdecydowanie trudniejsze zadanie.

Przy okazji wyszło na jaw, że Bethesda planuje wykorzystać markę Fallouta na małym i dużym ekranie. Standardowe dziś posunięcie, choć warto pamiętać, że o filmie pt. Fallout już pisano i mówiono.

niedziela, 19 kwietnia 2009
Konsolowy wiedźmin, czyli przypadek Dennisa Cranmera
Karol Zajączkowski z CDP wyjaśnił w materiale filmowym, zaprezentowanym na stronie What2play, różnice pomiędzy pecetową a konsolową edycją Wiedźmina. Walka będzie bardziej widowiskowa, system alchemii zostanie znacząco uproszczony, a system znaków bardziej zbalansowany i mieć będzie zdecydowanie większy wpływ na grę. Wiedźmin będzie mógł gromić wrogów samą magią, nie wyciągając miecza z pochwy. Bo i po co. Wyciąganie miecza z pochwy jest strasznie męczące i w sumie sensu nie ma.
 
1 , 2 , 3