gry crpg, a nawet nieco więcej
czwartek, 08 lipca 2010
Goodbye Mr. Thorton (1)

A jeszcze w styczniu br. Constantin Hantzopoulos z Segi na podkaście 1UP zapewniał, że będzie Alpha Protocol 2. A później, w marcu br., Mike Hayes - szef Sega West, opowiadał o planach rozwijania serii AvP, Bayonetta i Alpha Protocol. Nadszedł jednak lipiec br. i ten sam Mike Hayes obwieścił, że Sega straciła zainteresowanie dalszymi losami agenta Thortona. Złożyły się na to, według niego, wyniki sprzedaży i średnia Metacritic, a więc gracze, którzy gry nie chcieli kupić i recenzenci, którzy gry nie docenili. Niestety, obawiam się, że najbardziej przyczynili się do tego twórcy. The concept was brilliant - mówił M. Hayes i to się zgadza, gorzej wyszło wykonanie. Ostatecznie powstała gra, która była na pozór tak wewnętrznie sprzeczna, że trudno było się połapać, co autorzy mieli na myśli. A człowiek jest tak skonstruowany, że jak czegoś nie rozumie, to pierwszym odruchem jest negacja. A szkoda, bo Alpha Protocol to moim zdaniem jedna z lepszych rzeczy, jakie wydarzyły się w świecie gier w ostatnim czasie.

CDN

piątek, 25 czerwca 2010
cRPG na E3
Wszyscy podsumowują E3, to i ja gorszy nie będę. W kategorii cRPG było tak sobie, bo trudno ekscytować się rzeczami, o których już niemal wszystko wiadomo. I pewnie dlatego ważniejsze było dla mnie to, co na E3 się nie wydarzyło, aniżeli to, co się wydarzyło.
piątek, 26 lutego 2010
Afterfall: Rascal czyli gra, która na giełdzie grała

Tomasz Majka, szef firmy Nicolas Games, powiedział w porannym programie TVN CNBC Biznes, że pierwsza gra osadzona w uniwersum Afterfall, czyli Rascal, zostanie wydana jeszcze w tym roku na pecety i być może konsole (PlayStation 3, Xbox 360). Podobno prace nad produkcją są w zaawansowanym stadium, więc zrealizowanie planów wydawniczych powinno się udać. (...) Prezes Majka podkreślił, że obecnie najważniejsze dla firmy jest kontynuowanie pracy nad grami oraz poszukiwanie i finalizowanie umów licencyjnych z zachodnimi partnerami. (...) Priorytetem dla twórców są oczywiście rynki pecetowe, w tym Polska i Niemcy, chociaż gry będą wydawane także na konsolach w Europie i USA. (...) Studio planuje sprzedać milion egzemplarzy dzieła w ciągu dwóch lat i zarobić około 4-5 milionów euro. (źródło: GOL)

Słychać o mnie częściej, Niż w serwisach growych, Tak to się złożyło, W mediach biznesowych, Nie wiem jaki będę, Ponoć straszyć mam, Nicolas się puszy, A ja plamę dam.

To tyle w kwestii komentarza do najnowszych wyznań Tomasza Majki z Nicolas Games przed kamerą stacji TVN CNBC Biznes. Okazuje się po raz kolejny, wcześniej informacje publikował portal Bankier.pl oraz prospekt emisyjny NC, że wydawca gry Afterfall: Rascal najwięcej ma o niej do powiedzenia w kontekście biznesowym, a zwłaszcza giełdowym. Temu też chyba służyć ma snucie wizji o sprzedaży miliona egzemplarzy gry w ciągu dwóch lat i zarobieniu na niej 4-5 milionów euro. Niestety, ten projekt wygląda coraz bardziej jak humbug, a nie gra. Przykre.

Materiał filmowy można znaleźć w tym miejscu.

poniedziałek, 11 stycznia 2010
Disciples 3: Renaissance - pierwsze recenzje

Mądrzy ludzie twierdzą, że do recenzji nie należy przykładać zbyt dużej wagi. Niemniej nie znaczy to, że ich lektura pozbawiona jest całkowicie sensu. Na Disciples III: Renaissance czekam cierpliwie już od lat, a przejęcie praw do tytułu przez rosyjską Akellę potraktowałem jak szczęśliwe zrządzenie losu. W końcu Rosjanie, jako jedni z nielicznych, nadal nie obawiają się realizować turowych strategii. Niestety, lektura pierwszych recenzji Disciples III, które ukazały się w Rosji w grudniu ub.r., nie napawa optymizmem. Oceny są różne. Rosyjski Gamestar dał DIII:R notę 8/10 ze znaczkiem Victoria!, czyli wydawałoby się, że jest dobrze. Tyle, że z kolei 3dnews.ru był zdecydowanie ostrożniejszy. Doceniono właściwie wyłącznie oprawę graficzną (8/10) i zarzucono grze patos, niewygodny interfejs i błędy. Dalej jeszcze poszedł serwis ag.ru wystawiając DIII:R notę 40/100, a sami gracze pod recenzją nie byli wcale łaskawsi, bowiem aktualna średnia ich wskazań to 46%. Pocieszające jest tylko to, że wszyscy recenzenci uznali Disciples III: Renaissance za godnego następcę serii w mrocznej, cudnej oprawie plastycznej. W sumie niczego więcej nie oczekiwałem. Tylko kiedy doczekam się polskiej premiery tej gry?

wtorek, 05 stycznia 2010
CRPGarść wieści

Przegląd serwisów informujących o grach przyprawia o zawrót głowy. Ciągle czytam o interesujących mnie tytułach, że już lada moment będą, że są znakomite, że jest na co czekać. Każdego dnia, co godzinę, bombardowany jestem kolejnymi newsami. Poniżej to, co zbombardowało mnie w ostatnich godzinach.

Nadal czekam na premierę pierwszego Alpha Protocol, a już chodzą słuchy na temat sequela. Tylko o czym tu dyskutować, skoro nie ma jeszcze jedynki? Z tego można zrobić przynajmniej 15 newsów.

Czy Fallout: New Vegas pojawi się w nowym numerze Game Informera? I to na okładce? Andrew Reiner z GI zaprzeczył pojawiającym się plotkom, ale mało kto w te zaprzeczenia wierzy. W każdym bądź razie dyskusje nie ustają. Z takich spekulacji można zrobić przynajmniej 15 newsów.

Czy to dziś miało pojawić się kolejne DLC do Dragon Age: Origins (PC, X360), zatytułowane Return to Ostagar? Tak, tyle, że jest to już nieaktualne. Poinformował o tym dziś, czyli w dniu zapowiadanej premiery, Chris Priestley z BioWare. Nie ma to jak trzymać graczy do końca w niepewności, a raczej pewności, że coś dostaną w wyznaczonej wcześniej dacie. Teraz znowu słyszę, że premiera już lada dzień, właściwie każdego dnia można się jej spodziewać. Z tego można zrobić przynajmniej 15 newsów.

Dragon Age: Origins Awakenings oficjalnie zapowiedziany. Dziś właśnie potwierdziło się to, o czym napisano w ostatnich dniach przynajmniej 15 newsów. To będzie prawdziwy dodatek, taki duży, obfity, pecetowy, choć ukaże się na PC, X360 i PS3, a nie jakieś tam DLC, choć mało kto pamięta, że BioWare robiło coś, co nazwano później DLC, lata temu.

1 , 2 , 3 , 4 , 5 ... 20