gry crpg, a nawet nieco więcej
czwartek, 12 lutego 2009
Aliens RPG. Co dalej?

Czy chciałbym zagrać w grę RPG osadzoną w uniwersum Obcych? Ba, pewnie, że tak. Od jakiegoś czasu wiadomo, że nad takim projektem pracuje Obsidian, co budzi moje dodatkowe nadzieje. I wydawało się, że wszystko idzie w dobrym kierunku, wszak jeszcze tydzień temu Amerykanie chcieli zatrudnić kolejne osoby do realizacji Aliena, a tu nagle... Najpierw pojawiły się wieści o poważnych problemach SEGI - wydawcy gry, która ma zamknąć 110 z 450 salonów, zwolnić 18 procent pracowników, skasować część projektów, a niektóre przejąć od producentów zewnętrznych do realizacji wewnętrznej. Potem padła deklaracja wydania w 2010 r. kolejnego tytułu z serii Aliens vs. Predator i przesunięcia dat wydania innych tytułów o Obcych, czyli Aliens: Colonial Marines i Aliens RPG. I na koniec plotka, która jednak może rychło okazać się prawdą, bo składa się to wszystko w jedną całość. Podobno Obsidian zwolniło właśnie dwadzieścia osób, które pracowało nad projektem. Takie wieści przyniosło Kotaku i niech ono weźmie odpowiedzialność za ewentualne nieścisłości. Mam nadzieję,  że to jednak tylko plotka. Naprawdę, szkoda by było.

20:50, nef.the.grey
Link Komentarze (2) »
wtorek, 10 lutego 2009
Dragon Age - prezentacja dema

Wielki Elektronik przedstawił film z prezentacji dema Dragon Age: Origins w polskiej wersji na dodatek. Nie przedłużam, zapraszam do obejrzenia.

21:47, nef.the.grey
Link Komentarze (1) »
Greg Zeschuk (BioWare): RPG są stworzone na PC.

Różnie ludziska prawią, że PC jest najlepszą możliwą platformą dla shooterów, dla strategii, ale Greg Zeschuk z BioWare dodał w tym temacie coś od siebie. Fragment rozmowy pochodzi z wywiadu, którego G. Zeschuk udzielił GOLowi.

- Planujecie wersję konsolową?

- Tak, oczywiście, rozważamy wersję konsolową. Nie chciałbym mówić kiedy, ale pracujemy nad nią.

- Chyba w RPG-i fajniej gra się na PC?

- RPG są stworzone na PeCeta.

- Jade Empire, Mass Effect to tytuły, które powstawały na konsole, a następnie zostały przekonwertowane na PC. Teraz jest inaczej. Dragon Age powstaje od początku na PC.

- To wynika z tego, że dla tej gry platforma PC jest najlepszym rozwiązaniem. Znaczenie ma tutaj toolset. Poza tym chcemy, aby pewne treści i narzędzia można było w przyszłości ściągać z Internetu, a przy takich planach najlepszym rozwiązaniem jest PC.

- Czy silnik, na którym napisana jest gra, tzn. Eclipse, pozwoli modderom na taką swobodę, jaką dawała Aurora?

- Nasz toolset w DA to najpotężniejszy toolset, jaki do tej pory oddaliśmy graczom. Myślę, że gracze, którzy lubią budować swoje, będą zadowoleni.

19:39, nef.the.grey
Link Komentarze (5) »
poniedziałek, 09 lutego 2009
CRPGaleria: Overlord II na New York Comic-Con'09

Pierwszy Overlord pozostawił we mnie miłe wspomnienia. Ot, zabawna gra, która sadzała nas po drugiej stronie barykady i podśmiewała się pod nosem z wyświechtanych schematów heroicznej fantasy dominującej w tytułach cRPG. No a nasi podopieczni to już ubaw po pachy. Dlatego też przyglądam się doniesieniom z frontu Overlord II, które ukazać się ma jeszcze w tym roku na PC, X360 i PS3. W Nowym Jorku pokazano to i owo, wygląda to dość przekonująco. Z zapowiedzi, które znalazłem w sieci (IGN, 1UP) wynika, że nieco się w sequelu zmieniło, np. nasi podopieczni zyskali możliwość wspinania się po ścianach i bardziej wymyślnego molestowania owiec, co bez wątpienia uatrakcyjni rozgrywkę.

 

 

05:57, nef.the.grey
Link Komentarze (4) »
niedziela, 08 lutego 2009
CRPGarść wieści

Gry RPG wyskakują z każdej strony, w którą się obrócę. Aż strach otwierać przysłowiową lodówkę.

Stardock otworzył w Michigan drugie studio, aby realizować RPG nawiązującego stylem do Baldur's Gate. Ponieważ Stardock, realizujący teraz klasyczną, turową strategię 4 Elements robi wyłącznie gry turowe, liczę na takowego rolpleja. Sieciowy Edge opisał rzecz nastepująco:

Tax credits amounting to $900K have enabled the company to open a second studio that is in the very early stages of a cross-platform RPG inspired by Baldur's Gate-style games. The new studio, about 8,000-9,000 square feet in size, is a floor located within the building where Stardock currently operates. There will be around 50 new employees added to the company through the expansion, bringing the total headcount to over 100.

Lektura ogłoszeń o pracę może być owocna niemal tak samo jak nekrologów. Dwa przykłady.

Przejęte niedawno przez koncern Warnera Snowblind Studios (m.in. Baldur's Gate: Dark Aliance, Champions of Norrath) przymierza się do kolejnego projektu RPG na X360 i PS3, tym razem z półki AAA. Żywię nadzieję, że na konsolach się nie skończy. Może ktoś jest zainteresowany poniższą ofertą pracy?

Want to make art for the next great, AAA fantasy action RPG...something that really pushes your creativity?
How about working in a fun, laid-back environment in gorgeous Seattle?

Z opublikowanego przez Gamasutrę tekstu poświęconemu zamkniętemu niedawno Ensemble Studios wynika, że firma pracowała nad trzema aż projektami, które zahaczały o RPG. Niestety, na planach się skończyło.

Internally, the studio would prototype new game ideas. After that stage, the best results would be developed, then pitched to Microsoft. They included: a fantasy-adventure RPG called Sorcerer; Nova, a "Diablo in space" game; a pirate-themed take on Diablo; a game called Wrench; a Ratchet & Clank-style platformer called Bam. 

A to nie koniec. Realizowanych i zapowiedzianych tytułów, które mogą zainteresować graczy lubiących rolpleje nie ubywa. Na szczęście.

RPG robi Jonathan Blow, twórca osławionego Braida. W wywiadzie, którego udzielił niedawno Gamasutrze, tak opowiadał o swoich planach.

My newest game I started is looking very promising. It's an RPG right now, a 2D RPG that I'm working on. The way I'm thinking about it for the current game is that what goes on in those dialogues is actually very closely related to the core mechanic that you do in the RPG. And I can't really say more about it. But there is more of a tie, like you were saying is going on with Braid--a tie between the game mechanic, or the core ideas and themes, and the things that you do.

The Dark Eye: Demonicon, kolejna po Drakensang odłona RPG opartego na systemie The Dark Eye ukaże się w 2010 r. w wersjach na PC, X360 i PS3. Kilka obrazków z tej nowej gry obejrzeć można w tym miejscu.

Zapowiedziano pierwszy dodatek do Blood Magic, pt. Time of Shadows. Czy Rosjanie ze Sky Fallen tym razem sprawią się lepiej niż przy programie podstawowym? Zobaczymy niebawem, a już teraz przyjrzeć się można minigalerii z tego projektu. 

Skoro o Rosjanach mowa. Zaanonsowano trzecią już odsłonę strategii turowej Heroes of Malgrimia. Pierwsze screeny tutaj. Nie daje też o sobie zapomnieć  Sergej Klimow, który pracuje usilnie nad grą Stormbringer, opartą na prozie Michaela Moorecocka. Nie on pierwszy i nie ostatni, niepokoi tylko przedłużająca się realizacja gry. Kilka obrazków proponuję.

Mount&Blade doczeka się implementacji trybu wieloosobowego, co powinno dodać tytułowi rumieńców. Wydaje się, że w przypadku tej gry, prawdziwy potencjał leży właśnie w rozgrywce wieloosobowej. Szczegóły.

Premiera Mass Effect 2 przesunięta została co prawda na 2010 r., ale za to przedstawiciele BioWare twierdzą, że ME2 będzie multiplatformowy (PC, X360). Czyżbym tym razem nie musiał czekać na wizytę kom. Shepparda w moim domu dłużej, aniżeli posiadacze X360? O graczach korzystających z PS3 dyskretnie nie wspomniano.

Opóźnienia zaliczyły też Dragon Age Origins (szeroko pojęte drugie półrocze 2009 r.) i Disciples III: Renaissance (trzeci kwartał 2009 r.).

I to by było na tyle. Na razie przynajmniej.

17:49, nef.the.grey
Link Dodaj komentarz »