gry crpg, a nawet nieco więcej
niedziela, 04 października 2009
CRPGaleria: Aliens RPG

Aliens RPG post mortem. Jedyne co pozostało po projecie Obsidian pod egidą SEGI to zawiedzione nadzieje i nieco materiałów. Do zestawu 20 obrazków, które pojawiły się już czas jakiś temu, doszło kilka kolejnych. I żal tej gry tym bardziej.

19:41, nef.the.grey , CRPGaleria
Link Dodaj komentarz »
sobota, 03 października 2009
CRPGra wstępna: Risen
Ze skosztowaniem wersji demonstracyjnej Risen postanowiłem wstrzymać się nieco, bo języka Goethego nie rozumiem ni w ząb. Na szczęście pojawiło się angielskojęzyczne demo gry na Steamie, więc nic nie stoi już na przeszkodzie temu, aby zabawić się nieco.
piątek, 21 sierpnia 2009
Strzelanki przyszłością RPG?

Trwający Gamescom daje mozliwość pogawędzenia z twórcami. Skorzystał z tego Piotr Gnyp z Polygamii i zamienił słów kilka z Heather Rabatich z Bioware. Wszyscy znamy filozoficzny koncept Pana Bleszinskiego, wedle którego RPG jest przyszłością strzelanek. Piotr Gnyp próbował odwrócić pytanie dociekając, czy strzelanki są przyszłością RPG. Fragment wywiadu niżej.

CliffyB z Epic Games stwierdził, że RPG to przyszłość strzelanek. Czy strzelanki są również przyszłością RPGów?

Uważam, że dzisiejsi gracze są coraz bardziej wyrafinowani. Nie chcą po prostu chodzić bez celu po poziomach i zabijać potworów. Chcą fabuły, która nadaje sens temu, co robią w grze. Chociaż misje w Mass Effect 2 są zorientowane na walkę i gra się w nie jak w FPS, ma to na celu umilenie rozgrywki. W grach BioWare mamy zawsze sporą fabułę, ale teraz gracze doświadczą też tego potężnego systemu walki. Chodzi więc o stworzenie niesamowitej, dynamicznej gry.

Otóż to. Shootery będą orientować się w przyszłości na fabułę, może nawet rozszerzenie możliwości wyboru różnorakiego, bo to trend oczywisty, ale odwrotnie? Pewnie w jakimś stopniu tak - konsole, większa grupa odbiorców, ułatwienia, większa przystępność, etc., ale o ile odbiorcom shooterów wyjdzie to na zdrowie, to wielbicielom RPG niekoniecznie. Tęsknię za turowym systemem walk :(

PS. Zacząłem, zgodnie z modą powszechnie obowiązującą, używać skrótu RPG, choć jest w istocie błędny. Przepraszam wszystkich zdegustowanych, ale cRPG odnoszące się wyłącznie do komputerowych gier, nijak ma się do obecnych trendów multiplatformowych.

CRPG po irańsku: Age of Pahlevans

W Iranie też robi się cRPG. Chętnie bym skosztował, zwłaszcza, że perska mitologia jest naprawdę ciekawa i po prawdzie u nas bardzo mało znana. Na targach Gamescom zaprezentowali się irańscy deweloperzy (ciekawy materiał BBC), a tak wygląda Age of Pahlevans w akcji. Może wrażenie nie jest miażdżące pod względem grafiki czy rozgrywki, ale reszta to something completly different. Trailer znaleźć mozna w tym miejscu.

Źródło: Bluesnews

piątek, 10 lipca 2009
Afterfall na przełomie 2009/2010

Sporo zamieszania, a właściwie niepewności, nagromadziło się wokół projektu Afterfall ostatnimi czasy. Nie wiadomo już tak naprawdę, czym ma być ta gra, nie wiadomo, o co w niej chodzić będzie, kto nad nią tak naprawdę jeszcze pracuje... Nic w zasadzie nie wiadomo, bo informacji na te tematy się nie udziela. Przepraszam, teraz co nieco już wiadomo. Mniej więcej. Serwis Bankier.pl opublikował dokument firmowany przez Nicolas Games, uzasadnienie emisji akcji serii E z prawem poboru - tak to się nazywa, z którego wynika, że tech demo gry pojawić się ma na listopadowych targach w Lyonie, poszukiwany będzie wówczas wydawca Afterfall Rascal, bo taki ma być tytuł gry, a później tych Afterfalli będzie więcej. Warto przeczytać wspomniany wyżej dokument. Można z niego wyczytać, że uniwersum Afterfall jest tworzone na wzór uniwersum Gwiezdnych Wojen, a Zarząd Spółki wie wszystko najlepiej. Takie czasy.

(via: Trzynasty Schron i Borejko Twitter)

1 , 2 , 3 , 4 , 5 ... 20