gry crpg, a nawet nieco więcej
poniedziałek, 11 stycznia 2010
Disciples 3: Renaissance - pierwsze recenzje

Mądrzy ludzie twierdzą, że do recenzji nie należy przykładać zbyt dużej wagi. Niemniej nie znaczy to, że ich lektura pozbawiona jest całkowicie sensu. Na Disciples III: Renaissance czekam cierpliwie już od lat, a przejęcie praw do tytułu przez rosyjską Akellę potraktowałem jak szczęśliwe zrządzenie losu. W końcu Rosjanie, jako jedni z nielicznych, nadal nie obawiają się realizować turowych strategii. Niestety, lektura pierwszych recenzji Disciples III, które ukazały się w Rosji w grudniu ub.r., nie napawa optymizmem. Oceny są różne. Rosyjski Gamestar dał DIII:R notę 8/10 ze znaczkiem Victoria!, czyli wydawałoby się, że jest dobrze. Tyle, że z kolei 3dnews.ru był zdecydowanie ostrożniejszy. Doceniono właściwie wyłącznie oprawę graficzną (8/10) i zarzucono grze patos, niewygodny interfejs i błędy. Dalej jeszcze poszedł serwis ag.ru wystawiając DIII:R notę 40/100, a sami gracze pod recenzją nie byli wcale łaskawsi, bowiem aktualna średnia ich wskazań to 46%. Pocieszające jest tylko to, że wszyscy recenzenci uznali Disciples III: Renaissance za godnego następcę serii w mrocznej, cudnej oprawie plastycznej. W sumie niczego więcej nie oczekiwałem. Tylko kiedy doczekam się polskiej premiery tej gry?

wtorek, 05 stycznia 2010
CRPGarść wieści

Przegląd serwisów informujących o grach przyprawia o zawrót głowy. Ciągle czytam o interesujących mnie tytułach, że już lada moment będą, że są znakomite, że jest na co czekać. Każdego dnia, co godzinę, bombardowany jestem kolejnymi newsami. Poniżej to, co zbombardowało mnie w ostatnich godzinach.

Nadal czekam na premierę pierwszego Alpha Protocol, a już chodzą słuchy na temat sequela. Tylko o czym tu dyskutować, skoro nie ma jeszcze jedynki? Z tego można zrobić przynajmniej 15 newsów.

Czy Fallout: New Vegas pojawi się w nowym numerze Game Informera? I to na okładce? Andrew Reiner z GI zaprzeczył pojawiającym się plotkom, ale mało kto w te zaprzeczenia wierzy. W każdym bądź razie dyskusje nie ustają. Z takich spekulacji można zrobić przynajmniej 15 newsów.

Czy to dziś miało pojawić się kolejne DLC do Dragon Age: Origins (PC, X360), zatytułowane Return to Ostagar? Tak, tyle, że jest to już nieaktualne. Poinformował o tym dziś, czyli w dniu zapowiadanej premiery, Chris Priestley z BioWare. Nie ma to jak trzymać graczy do końca w niepewności, a raczej pewności, że coś dostaną w wyznaczonej wcześniej dacie. Teraz znowu słyszę, że premiera już lada dzień, właściwie każdego dnia można się jej spodziewać. Z tego można zrobić przynajmniej 15 newsów.

Dragon Age: Origins Awakenings oficjalnie zapowiedziany. Dziś właśnie potwierdziło się to, o czym napisano w ostatnich dniach przynajmniej 15 newsów. To będzie prawdziwy dodatek, taki duży, obfity, pecetowy, choć ukaże się na PC, X360 i PS3, a nie jakieś tam DLC, choć mało kto pamięta, że BioWare robiło coś, co nazwano później DLC, lata temu.

środa, 07 października 2009
CRPGarść wieści

Może w przypadku Big Huge RPG nie wszystko jednak stracone? W skrócie. BHG popadło w kłopoty, ujawniono z tej okazji Big Huge RPG (Ascendant), nad którym pracował Ken Rolston, a później okazało się, że może jednak nie będzie tak źle, bo niczym rycerz na białym koniu zjawiło się 38 Studios i wyrwało BHG z objęć kryzysu. No i teraz BHG poszukuje pracowników, którzy powinni mieć zalety takie jak RPG or open-world experience a huge plus albo Minimum of one AAA title shipped as a Designer on PC or console (experience in RPGs preferred). Szczegóły.

Jeden z następców Titan Quest zatytułowany będzie Grim Dawn. Tak zdecydowało studio Crate Entertainment, założone przez dwóch byłych pracowników Iron Lore. Gra korzystać będzie z engine'u TQ. Studio pracuje też nad projektem Black Legion, ekskluzywnym póki co hack&slashem na X360. Szczegóły.

Arx Fatalis z dodatkowymi atrakcjami. GOG.com zaplanował niespodziankę dla tych, którzy jeszcze AF nie mają, a jeżeli mają, to i tak jest to niespodzianka. Szczegóły.

Alpha Protocol, szpiegowski rolplej studia Obsidian pojawi się wiosną. Rozmaite plotki znalazły potwierdzenie na oficjalnej stronie SEGI, wydawcy gry. Oby do wiosny!

Polska premiera Risen już 9 października. Tak, to najbliższy piątek. No to się Cenega postarała. Przyklasnąć, choć skandalicznego opóźnienia wydania Fantasy Wars nie zapomnę. Szczegóły. I przy okazji kilka ploteczek, które przywołałem już wczoraj na Twitterze, na temat tego, co też Piranie planują w związku z Risen.

wtorek, 21 kwietnia 2009
CRPGarść wieści

J.E.Sawyer objął stołek lead designera Fallouta: New Vegas. Wcześniej pracował na tym samym stołku nad Van Burenem. Wzruszenie nie pozwala mi napisać więcej. Obsydianowi Chłopcy ruszają do boju! PS. Wpis J.E.Sawyera to ten z 20 kwietnia, godz. 8.24 pm.

Ascaron cienko przędzie. Bardzo cienko, właściwie balansuje na krawędzi bankructwa. Przy okazji okazało się, że Sacred 2 sprzedało się na pecetach w półmilionowym nakładzie, a konsolowa edycja jest już gotowa. Czy doczekamy się dodatku do Sacred 2 tego lata i jakiś czas później Sacred 3, jak zapowiadano w ostatnich dniach? Czas pokaże.

Neverwinter Nights 2 + Maska Zdrajcy za niecałe 60 zł. Aby zagrać w Storm of Zehir i Mysteries of the Westgate trzeba mieć NWN2., więc gdyby ktoś nie miał...

Wersja demo King’s Bounty: Wojowniczej Księżniczki już jest (486 GB). A Cenega, polski wydawca gry, jest obecnie na etapie prezentacji kolejnych obrazków i trailera.

Niespodzianka dla wielbicieli Two Worlds. O ile takowi istnieją, rzecz jasna.

poniedziałek, 20 kwietnia 2009
Viva New Vegas!

Ależ niespodzianka. Obsidian zrobi nowego Fallouta!  Fallout: New Vegas. Brzmi nieciekawie, ale skoro zająć się nim mają panowie z Obsidian, w którym pracuje kilka osób robiących pierwsze Fallouty, to nie ma o czym mówić. To nie będzie kontynuacja Fallouta 3, ale kolejna gra z tym logo, wykorzystująca w dodatku silnik F3. Premiera przewidziana jest na przyszły rok, w wersji trzyplatformowej: PC, X360 i PS3. Jeden z moich ulubionych serwisów powziął obawę:

 "New Vegas ma trafić na półki sklepowe w 2010 roku. Cóż... kilkanaście miesięcy to zdecydowanie za mało na stworzenie porządnego RPG."

Muszę uspokoić jeden z moich ulubionych serwisów. Obsidian znany jest tego, że się nie obija. Drugą część KOTOR-a zrobił mniej więcej w tym samym czasie. A to było zdecydowanie trudniejsze zadanie.

Przy okazji wyszło na jaw, że Bethesda planuje wykorzystać markę Fallouta na małym i dużym ekranie. Standardowe dziś posunięcie, choć warto pamiętać, że o filmie pt. Fallout już pisano i mówiono.

 
1 , 2