gry crpg, a nawet nieco więcej
czwartek, 07 czerwca 2012
Dead State: The Zombie Survival RPG na Kickstarterze

piątek, 26 lutego 2010
Afterfall: Rascal czyli gra, która na giełdzie grała

Tomasz Majka, szef firmy Nicolas Games, powiedział w porannym programie TVN CNBC Biznes, że pierwsza gra osadzona w uniwersum Afterfall, czyli Rascal, zostanie wydana jeszcze w tym roku na pecety i być może konsole (PlayStation 3, Xbox 360). Podobno prace nad produkcją są w zaawansowanym stadium, więc zrealizowanie planów wydawniczych powinno się udać. (...) Prezes Majka podkreślił, że obecnie najważniejsze dla firmy jest kontynuowanie pracy nad grami oraz poszukiwanie i finalizowanie umów licencyjnych z zachodnimi partnerami. (...) Priorytetem dla twórców są oczywiście rynki pecetowe, w tym Polska i Niemcy, chociaż gry będą wydawane także na konsolach w Europie i USA. (...) Studio planuje sprzedać milion egzemplarzy dzieła w ciągu dwóch lat i zarobić około 4-5 milionów euro. (źródło: GOL)

Słychać o mnie częściej, Niż w serwisach growych, Tak to się złożyło, W mediach biznesowych, Nie wiem jaki będę, Ponoć straszyć mam, Nicolas się puszy, A ja plamę dam.

To tyle w kwestii komentarza do najnowszych wyznań Tomasza Majki z Nicolas Games przed kamerą stacji TVN CNBC Biznes. Okazuje się po raz kolejny, wcześniej informacje publikował portal Bankier.pl oraz prospekt emisyjny NC, że wydawca gry Afterfall: Rascal najwięcej ma o niej do powiedzenia w kontekście biznesowym, a zwłaszcza giełdowym. Temu też chyba służyć ma snucie wizji o sprzedaży miliona egzemplarzy gry w ciągu dwóch lat i zarobieniu na niej 4-5 milionów euro. Niestety, ten projekt wygląda coraz bardziej jak humbug, a nie gra. Przykre.

Materiał filmowy można znaleźć w tym miejscu.

sobota, 31 października 2009
Łowcy wampirów

Vampire Hunters is a PC full 3D role-playing game with adventure-like elements that will charm the player with its dark atmosphere of old docks where a mysterious clan of vampires rages free.

Nie, to nie film Carpentera, to nowy projekt za jedyne 17 dolarów i 1,7 GB na twardym dysku. Najdziwniejsze jest to, że nie wiem, kto za tym stoi. Nie mogłem znaleźć takich informacji.

Strona oficjalna.

wtorek, 13 października 2009
Afterfall. Początek końca albo rozmienienie na drobne

Niedawno pojawiły się informacje na temat losów projektu Afterfall, który znać o sobie daje ze zmienną dość częstotliwością. Wtedy stanęło na tym, że:

Serwis Bankier.pl opublikował dokument firmowany przez Nicolas Games, uzasadnienie emisji akcji serii E z prawem poboru - tak to się nazywa, z którego wynika, że tech demo gry pojawić się ma na listopadowych targach w Lyonie, poszukiwany będzie wówczas wydawca Afterfall Rascall, bo taki ma być tytuł gry, a później tych Afterfalli będzie więcej. Warto przeczytać wspomniany wyżej dokument. Można z niego wyczytać, że uniwersum Afterfall jest tworzone na wzór uniwersum Gwiezdnych Wojen, a Zarząd Spółki wie wszystko najlepiej. Takie czasy.

Życie dopisało część dalszą tej historii. Na stronie Nicolas Games pojawił się komunikat, z którego wynika, co następuje

Zarząd Nicolas Games S.A. Informuje, że w dniu dzisiejszym zostało podpisane porozumienie o współpracy z FrontlineStudios LLC z siedzibą w Ormond Beach, FLORIDA, USA, zarządzająca głównym studiem deweloperskim mieszczącym się w Bydgoszczy. Przedmiotem porozumienia jest przygotowanie dystrybucji gry Aftrefall: Rascal na terenie Stanów Zjednoczonych oraz współpraca w zakresie przygotowania wersji gry na konsole nowej generacji. Umowa przez Zarząd jest określona jako istotna z punktu widzenia startegii rozwoju spółki oraz planowanych wyników finansowych.

Ciekawą rzecz wynalazł przy okazji GOL.

Według dokumentu dostępnego w sieci Rascal jest tworzony już od drugiej połowy tego roku, a produkcja miałaby potrwać jeszcze kilka miesięcy (do pierwszego kwartału przyszłego roku). Wygląda tez na to, że zapowiedziana wcześniej gra Afterfall (cRPG) jest nadal tworzona przez studio Nicolas Games, chociaż nie wiemy jeszcze kiedy dokładnie zostanie wydana na rynku.

Powyższy pomysł jest równoznaczny z ogłoszeniem polityki firmy Nicolas Games, która postanowiła zrobić z Afterfalla pełnoprawne uniwersum, tworzone podobno na wzór Gwiezdnych wojen. Rascal zapoczątkuje cykl rozwijany w kolejnych tytułach reprezentujących różne gatunki (od gier logicznych, aż po strategie i cRPG-i). Wspólny świat i technologia to mniejsze koszty produkcji.

Zaraz, zaraz. Afterfall Rascal znajduje się w produkcji "juz od drugiej połowy tego roku"? Czyli optymistycznie rzecz ujmując od lipca br.? Czyli od 3 miesięcy? I potrwać ma to jeszcze kilka miesięcy, ale nie dłużej niż do pierwszego kwartału 2010 r.? Tak długi okres produkcji? rzecz to niesłychana. I mnóstwo tych gier z Afterfall w tytule powstanie? Da ktoś wiarę w cudowne rozmnożenie? To chyba początek końca tego projektu o ciekawej historii lub, jak kto woli, jego rozmienienie na drobne. Nie chcę zapeszać, ale tak to wygląda.

piątek, 21 sierpnia 2009
CRPG po irańsku: Age of Pahlevans

W Iranie też robi się cRPG. Chętnie bym skosztował, zwłaszcza, że perska mitologia jest naprawdę ciekawa i po prawdzie u nas bardzo mało znana. Na targach Gamescom zaprezentowali się irańscy deweloperzy (ciekawy materiał BBC), a tak wygląda Age of Pahlevans w akcji. Może wrażenie nie jest miażdżące pod względem grafiki czy rozgrywki, ale reszta to something completly different. Trailer znaleźć mozna w tym miejscu.

Źródło: Bluesnews

 
1 , 2